Decydując się na profesjonalny audyt pozycjonowania, można liczyć na zdobycie szczegółowego raportu, dotyczącego danej strony internetowej. Co istotne, nie będą to tylko wydruki wyników, wygenerowanych przez aplikacje do testowania stron.
Osoba wykonująca audyty ma sporą wiedzę na temat tego, co jest ważne przy promowaniu witryny w sieci. Znajdzie więc te miejsca na stronie, które wymagają poprawy. Jednocześnie wskaże obszary, które są prawidłowe i nie jest dla nich konieczna dalsza ingerencja. Specjalista skorzysta z profesjonalnych narzędzi, dających o wiele więcej możliwości niż darmowe aplikacje.
Główna korzyść przeprowadzonego audytu SEO strony to uzyskanie przystępnie podanej wiedzy dotyczącej tego, nad czym trzeba popracować, aby dana witryna osiągała lepsze pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu można zlecić już konkretne prace programistom, copywriterom albo specjalistom ds. marketingu.
Teoretycznie w sieci można znaleźć strony i aplikacje, pozwalające na darmowe, samodzielne przeprowadzenie audytu. W praktyce jednak, nie mając doświadczenia, z wygenerowanych danych niewiele da się wywnioskować. Dlatego chcąc poprawić pozycję dużego sklepu internetowego czy firmowej strony WWW, lepiej jest zlecić profesjonalny audyt SEO. Jego koszt zależy od kilku czynników, m.in. od:
Cena audytów SEO waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Audyt strony WWW jest szczególnie zalecany w kilku sytuacjach. Warto się na niego zdecydować:
Profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO strony kończy się szczegółowym raportem. Zawarte w nim będą zarówno dane, dotyczące samej witryny (m.in. szybkość jej ładowania, content i nasycenie słowami kluczowymi, poruszanie się po stronie, prawidłowość kodu), jak i te, związane z widocznością strony w Google, linkami prowadzącymi do witryny czy też konkurencji w branży. Dostępne będą również statystyki odwiedzin strony.
Uzyskane w audycie informacje pozwolą wdrożyć niezbędne modyfikacje. W raporcie znajdą się konkretne sugestie poprawek. Ich wprowadzenie pozwoli znaleźć się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania i zwiększyć konwersję na stronie. Audyt SEO jest zatem pierwszym etapem zmian, mających prowadzić do wypromowania witryny, a tym samym – pozyskania nowych klientów, zwiększenia obrotów w sklepie online lub budowania wizerunku marki w sieci.